LGBT.png

LGBT ili GLBT inicijalizacija je koja označava lezbijke, homoseksualce, biseksualce i transrodne osobe. U uporabi od 1990-ih, pojam je adaptacija inicijalizma LGB, koji je počeo zamjenjivati pojam gay u odnosu na širu LGBT zajednicu, počevši od kasnih 1980.-ih.[1] Inicijalizacija, i njegove češće varijante, se koriste hao sveobuhvatni termin za seksualnost i rodni identitet.[2]

Prapovijest[uredi | uredi kôd]

Najstariji zapis koji spominje LGBT osobe potječe iz 18. st. pr. Kr. i govori o homoseksualnoj praksi među Babilonskim svećenicima, pogotovo onima poganske božice Ištar te plesnih obreda travestita i muških prostitutki u hramovima.[3] U 7. st. pr. Kr. dorska aristokracija na Kreti poznaje formalne odnose između odraslih aristokrata i adolescentnih dječaka.

Suvremeno doba[uredi | uredi kôd]

LGBT-ovske povijesne ličnosti[uredi | uredi kôd]

Prijepori[uredi | uredi kôd]

Utjecaj LGBT pokreta na nacizam[uredi | uredi kôd]

Iako je euroamerička historiografija godinama tvrdila da su nacisti progonili homoseksualce, ugledna američka znanstvenica i autorica Judith Reisman tvrdi da postoji velika mogućnost da je LGBT pokret u Njemačkoj pomogao u usponu Nacističke stranke na vlast, čime je neizravno odgovoran za Holokaust. Potvrđujući teoriju iz knjige Ružičasta svastika, Reisman zaključuje da se LGBT aktivisti mogu usporediti s Hitlerovom mladeži.[15]

Izvori[uredi | uredi kôd]

Vanjske poveznice[uredi | uredi kôd]