FANDOM

Glavni članak | Galerija | Citati | Razgovor

Prof. dr. Ivan Penava (31. prosinca 1974., Vukovar), hrvatski veslač, profesor i vukovarski gradonačelnik iz redova Domovinskog pokreta.

Životopis Edit

Rođenje, djetinjstvo i školovanje Edit

Ivan Penava rođen je 31. prosinca 1974. u Vukovaru. Njegovi su roditelji podrijetlom Hrvati iz Posušja, mjesta u Hercegovini, a u Vukovar su došli u potrazi za sigurnijom egzistencijom i boljim životnim uvjetima. Ivan je djetinjstvo proveo u Vukovaru, u četvrti Borovo Naselje, gdje je i pohađao osnovnu školu koja danas nosi ime vukovarskog junaka Siniše Glavaševića.[1]

U Vukovaru je upisao i Srednju matematičko-informatičku školu. Tijekom 1991., kad je imao 16 godina, četnici pokreću velikosrpsku agresiju, pri čemu započinje Domovinski rat i odvija se bitka za Vukovar. Zbog teških stradanja i okupacije grada, školovanje nastavlja u Varaždinu, a 3. i 4. razred gimnazije završava u poznatoj XV. gimnaziji u Zagrebu.[2]

Mladost Edit

Nakon gimnazije Penava je morao odlučiti čime će se baviti u životu. Svoje zanimanje odlučuje usmjeriti prema športu s obzirom na to da se od osnovne škole vrlo aktivno i uspješno bavio veslanjem. Upisuje Kineziološki fakultet u Zagrebu na kojem diplomira 1999. i stječe zvanje profesora kineziologije. Iste godine predstavljao je Hrvatsku na Vojnim svjetskim igrama u veslačkoj reprezentaciji te nastupa na međunarodnim veslačkim regatama za veterane.[2][3]

Penava se vraća u Vukovar i zapošljava se kao profesor tjelesne i zdravstvene kulture u vukovarskoj Ekonomskoj školi. Nakon osam godina profesorskog rada izabran je za ravnatelja, što je s uspjehom radio šest godina. Tijekom tri semestra obavljao je i posao vanjskog suradnika za TZK na Veleučilištu Lavoslav Ružička u Vukovaru.[2][3]

Potaknut potrebama radnog mjesta i vlastitom željom za proširivanjem znanja, upisuje 2010. doktorski studij na Ekonomskom fakultetu, gdje je obranio rad na temu: "Usklađenost strukovnog obrazovanja s tržištem rada". Također je i autor mnogo objavljenih radova iz tog područja.[2]

Gradonačelnik Edit

Penava se 2014. kandidira za vukovarskog gradonačelnika kao zastupnik Hrvatske demokratske zajednice, te pobjeđuje dotadašnjeg gradonačelnika, korumpiranog i kontroverznog Željka Sabu iz redova SDP-a. Tijekom izbora slogan mu je bio "Nastojat ću da Vukovar bude grad za sve građane i da ga Vukovarci ne moraju nikada više napuštati". Podupirali su ga i Hrvati i Srbi, vjerujući da on može najlakše riješiti prijepore u Vukovaru, a tako je i bilo.[1] Tijekom mandata odgovorno je obavljao svoj posao i bio je najbolji vukovarski gradonačelnik ikada. Građani su ga nagradili za njegova djela na novim izborima 2017., na kojima je pobijedio već u prvom krugu, osvojivši gotovo 62% glasova.[3]

Privatni život Edit

Penava je oženjen suprugom Sanjom i ima dvoje djece: Antu (13 g.) i Ivu (7 g.). Obiteljski je čovjek i izuzetno posvećen svojoj obitelji. Predani je katolik, domoljub i aktivno govori engleski, a zna i još nekoliko europskih jezika.[2]

Izvori Edit