FANDOM

Glavni članak | Galerija | Citati | Razgovor

Hrvoje Klasić (Sisak, 1972.), kontroverzni hrvatski povjesničar.[1]

Životopis Edit

Hrvoje Klasić rođen je 6. prosinca 1972. u Sisku gdje završava osnovnu i srednju školu. Njegova obitelj bila je otvoreno jugokomunistička, a Klasić je bio i prvi bratić osuđenog ratnog zločinca i ubojice Mike Špiljka[2] Diplomirao je Povijest na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1997., gdje je kasnije i doktorirao s temom „1968. u Jugoslaviji. Društveno-političke promjene u Jugoslaviji u kontekstu svjetskih zbivanja“.

Od 1995. je radio kao profesor povijesti kod gimnazije u Sisku, a od 2003. godine radi na Odsjeku za povijest Filozofskog fakulteta u Zagrebu.[3]

Tijekom godina je učestalo istupao u javnosti u temama koje se tiču Drugog svjetskog rata, zauzimajući diskurs u kojemu se pohvalno izražava o partizanima, a jako - te bez neke kritičke distance kakva karakterizira povjesničare - napada ustaše[4] [5], a ponekad i hrvatsku naciju kao cjelinu prikazuje negativno.[6]

Gotovo svi ozbiljni napadaju njegove nastupe u javnosti kao lišene zbiljske znanstvene kompetencije o temi Drugog svjetskog rata.[7]

Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu akademske godine 2019./2020 predaje teme:

  • 1968. - Uzroci i posljedice
  • Europska i svjetska povijest nakon 1945. godine
  • Politika i propaganda u 20. stoljeću
  • Hrvatska i svijet u 20. stoljeću - komparatističke teme[8]

Djela Edit

Autorske knjige Edit

  • Hrvatsko proljeće u Sisku, Srednja Europa, 2006.
  • Jugoslavija i svijet 1968., Naklada Ljevak, 2012.

Članci Edit

  • Društveni život u Sisku u vrijeme Drugog svjetskog rata, Časopis za suvremenu povijest, 32/2000., br. 3
  • Antisemitizam na prijelazu stoljeća ( 1897. – 1903. ). Prilog proučavanju židovstva u gradu Sisku, Godišnjak Gradskog muzeja Sisak, br. 2, 2001.
  • Odnosi hrvatskih i bugarskih riječnih brodara tijekom Domovinskog rata (1991. – 1998.), Zbornik radova međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatsko – bugarski odnosi u 19. i 20. stoljeću, Zagreb, 2005.
  • Tito u Sisku 1969. – analiza posjeta u kontekstu «Hrvatskog proljeća», Godišnjak Gradskog muzeja Sisak, br. 5, 2005.
  • Sveslavenski kongres u Beogradu 1946. i njegova percepcija u hrvatskom tisku, Historijski zbornik, br. 58, 2005.
  • Uloga Matice hrvatske u Hrvatskom proljeću na području grada Siska, Radovi 38, 2006.
  • Unutrašnjopolitičke i vanjskopolitičke aktivnosti Jugoslavije nakon intervencije Varšavskog pakta u Čehoslovačkoj 1968. godine, Zbornik radova „1968 – Četrdeset godina posle“, Beograd, 2008.
  • „Caught between the Blocs“. Jugoslawien und die tschechoslowakische Krise, Prager Frühling. Das internationale Krisenjahr 1968, Wien, 2008.
  • Socijalistički Sisak i katolička crkva, Zbornik sa simpozija „Antiquam Fidem“, Sisak, 2011.
  • Svibanjsko savjetovanje 1968. Ekonomsko – politička platforma Hrvatskog proljeća, Zbornik „Hrvatsko proljeće – Četrdeset godina poslije“, Zagreb, 2012.
  • Nogometni rat između Tita i Staljina, Radovi - Zavod za hrvatsku povijest, 48 (2016),
  • How Sokol became Partizan,The International Journal of the History of Sport, 34 (2017), 105-125.

Izvori Edit

  1. [1], stranica djelatnika dr.sc. Hrvoje Klasić, doc., pristupljeno 23. rujna 2019.
  2. Bujica: PLENKOVIĆEVA VLADA REHABILITIRA KOMUNIZAM! Gost dr. Josip Jurčević, 8. studenog 2019.
  3. Hrvoje Klasić. YU Historija pristupljeno 23. rujna 2019.
  4. Zdenko Duka (8. svibanj 2018.). HRVOJE KLASIĆ 'Plenković bi se trebao ponositi partizanima, a političari u Bleiburgu jasno osuditi NDH'. Novi list pristupljeno 23. rujna 2019.
  5. Tajana Vlašić (16. svibnja 2015.). Pričali smo s cijenjenim povjesničarom o današnjoj komemoraciji na Bleiburgu i opasnom revidiranju povijesti. Telegram pristupljeno 23. rujna 2019.
  6. Tanjug (8. rujna 2019.). Hrvatski istoričar Klasić: U Hrvatskoj je sve super ako si Hrvat, katolik i član HDZ, a Srba nema (srpski). Telegraf.rs pristupljeno 5. listopada 2019.
  7. Narod:Dr. Mario Jareb: Klasić se ne ponaša kao povjesničar, nego kao politički aktivist
  8. [2]